Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 5, 2015

Catatan untuk kakak

Kakak yang dikasihi....

Ummi nak minta maaf lagi pada kakak sebab kegagalan Ummi menahan marah. Walaupun dah minta maaf tapi Ummi terkilan dengan sikap sendiri.

Bukan Ummi tak sedar, masa kita bersama adalah sangat terhad dan tidak wajar langsung emosi negatif menguasai diri tetapi itulah yang terjadi. Ummi tak tahu sebab apa tapi yang pasti sejak kebelakangan ini memang perasaan Ummi kian bercelaru walaupun usaha menepis aura negatif itu giat dilakukan. Sukar untuk ditafsirkan tapi Ummi tahu penyebabnya. Sedikit ujian yang Allah bagi dah buat Ummi huru hara. 

Kakak tahu tak? Ummi rindu kemanisan yang pernah Ummi rasa dulu-dulu... sekarang Ummi bertatih semula, harap-harap ianya akan menenangkan dan memberikan aura-aura positif. Fuhhhh... kentallah semangat!

Kakak, Subuh tadi masa kakak bangun buat kerja sekolah tu kan, Ummi rasa sebak sangat. Betapa singkatnya waktu, kamu dah besar dan punya 3 orang adik. Ummi letakkan diri kamu di dalam diri Ummi berpuluh tahun dahulu biarpun jauh bezanya kehidupan antara kita berdua. Bila ada adik, tanggungjawab pun bertambah. Ummi ada 8 orang adik tapi emak Ummi (opah) tidak bekerja seperti Ummi sekarang ni. Sepenuh masa Opah berada dirumah manakala Ummi hanya ada di rumah selama 12 jam. Masa Ummi sekolah kan, satu perkara yang jadi kemestian ialah tiapkali melangkah masuk ke rumah lepas balik ke sekolah, Opah mesti kena ada dalam rumah. Kalau takde, Ummi rasa sedih dan adakalanya marah sebab bagi Ummi pada waktu itu ialah seorang ibu haruslah menyambut kepulangan anaknya di rumah. Tetapi setelah berpuluh tahun, Ummi tidak berbuat demikian untuk anak-anak Ummi!

Bagaimana perasaanmu nak............................ :(

Sukar untuk digambarkan sayang! 

Sejak kecil kakak dan adik-adik sebenarnya dah banyak berkorban. Mengorbankan masa-masa membesar di depan mata Ummi sepenuhnya. Terima kasih banyak-banyak anak-anak Ummi.

Hmmm... kalau diteruskan catatan ni mau berbaldi airmata pulak nanti. Cukuplah. Nanti Ummi sambung lagi.

Ummi sayang kakak dunia dan akhirat.


No comments: