Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 3, 2011

saya dah kembali

Alhamdulillah... saya kembali walaupun kesihatan tidak sepenuhnya pulih. Tapi syukurlah saya dah pun kembali memulakan tugas pada hari ini.

Sejak Rabu lepas saya MC sampai Jumaat. Dan sejak mengandung anak ketiga ni saya memang kerap MC dek kerana alahan yang agak teruk malah minggu lepas saya bleeding. Hanya Allah yang tahu rahsia disebalik apa yang saya tempuh ni.

Setiap kali saya mengandung (setakat kandungan ketiga ini) saya memang mengalami alahan yang sukar untuk saya fahami, malah saya masih belajar untuk menerimanya. Tidak dapat dinafikan airmata saya gugur juga akhirnya walaupun jenuh saya tahan supaya saya sentiasa sabar, redha dan ikhlas menerimanya. Minggu lepas tatkala saya bleeding deras benar airmata turun, pastilah saya risau. Kandungan pertama dulu pun begitu tapi dah 4 bulan masa tu. Sekarang baru 12 minggu, bohonglah kalau saya tidak digigit kebimbangan.

Betapa saya hambaNya yang naif kerana sangat lemah bilamana diuji dengan ujian kecil ini. Orang lain lebih besar cabarannya. Bukanlah saya mengada-ngada atau mengikut rentak sakit yang dialami tapi rasanya sebagai manusia sedikit sebanyak pastilah saya diusik dek rasa tidak ketentuan, bimbang, celaru dan entah apa2 kerana kesan alahan itu memberikan impak kepada prestasi saya sebagai hambaNya, isteri, ibu, pekerja dan lain-lain lagi.

Prestasi kerja saya agak menurun (tertangguh bilamana saya MC), malah keadaan meja saya juga tidak sekemas dulu. Ala kadar saja aturannya. Hal ehwal rumahtangga juga banyak yang diambilalih oleh suami, saya tak tau bagaimana nak mengucapkan terima kasih pada suami dan anak2. Aduhai... Sejak 2, 3 bulan ini pun saya tidak lagi pulang ke kampung walaupun itulah rutin wajib saya tiap2 bulan untuk menjenguk orang tua. Rasa bersalah yang amat sangat, tapi saya sangat tidak tahan untuk berjalan jauh2 dan tempat sesak. Namun saya tidak menghalang suami untuk pulang ke kampung semingu selepas hari raya. Kasihan pada orang tuanya. Dengan kawan2 pun dah lama sangat saya tak berkumpul, saya takut kalau2 tengah minum atau makan saya perlu ke tandas meluahkan yang tidak sepatutnya. Pastilah membantutkan selera. Dengan kepala yang sentiasa berpinar2 saya rasa biarlah saya kuarantinkan dulu diri saya...

Oh, terlalu banyak yang ingin saya catatkan di sini tetapi biarlah setakat ini dulu. Saya tak larat nak mengadap komputer lama2... saya sambung kemudian ye...

2 comments:

ika said...

sabar yer ummi, Allah Maha Mengetahui rahsia disebaliknya. Semoga Ummi dan keluarga terus dilimpahi kekuatan dan dikurniakan dengan anak-anak yang sentiasa kasih pada ibu bapa dan taat perintah Allah.

ummiLIN said...

thanx kak ika... u ni mmg kakak i, he3