Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 22, 2014

Restoran Tuuu... dia Pak Tam



Sebenarnya ini cerita 2 minggu lepas sewaktu kami pulang ke Perak pada 8 dan 9 April. Kami singgah di R&R Tapah untuk solat dan makan sewaktu dalam perjalanan pulang ke Selangor.

Sebenarnya Ummi pernah singgah di kedai makan Pak Tam, R&R Tapah arah Utara. Masa tu makan pasembor, sedap jugak. Tu yang ajak abah Nawals makan kat Pak Tam sebelah sini pulak. Bagi Ummi walaupun harganya agak mahal tapi berbaloi sebab sedap.

Malam tu kami makan Mee Sup, sate dan milo panas. Harga untuk mee sup ni ialah RM5 untuk satu bekas, sate RM1 secucuk (1 set ada 10 batang), nasi himpit RM6 dan milo lupa nak tanya kat abah. Mula-mula tu terkejut jugak nasi himpit sampai RM6, rupanya ia besar dan dibungkus dalam daun pisang macam mak-mak kita buat lopes pulut tu. Memng kenyang la kami makan, Alhamdulillah. 

Sesiapa yang nak makan di R&R Tapah bolehlah cuba masuk ke kedai Pak Tam ni. Suasana kedai yang kemas, bersih serta diseadakan surau dan tandas juga bagi Ummi memang menyenangkan pelanggan. Cuma masa kami singgah ni proses pengubahsuaian kedai makan ni tak habis lagi. Menu pun pelbagai, harga bagi semangkuk bekas yang bulat tu RM5. Kalau ambil nasi lain la pulak kiranya ya.

Link ni ada cerita serba sikit pasal Pak Tam http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0209&pub=Utusan_Malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_01.htm

No comments: