Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 16, 2014

Suka berjalan

Ummi memang suka berjalan.

Berjalan yang bagaimana? Berjalan untuk makan angin atau pergi ke mana-mana dengan hanya berjalan kaki? Oh... kedua-duanya benar. Sejak daripada zaman anak dara sampai la anak nak masuk 4 memang habit tu sama aje.

Kalau di pejabat, memang Ummi lebih gemar menggunakan tangga untuk ke pejabat pos, bank atau kedai serbanika di aras 2 tu. Tapi bila nak naik ke pejabat tidaklah Ummi memanjat tangga, ada 40 tingkat bangunan ni, agak-agak la kan walau suka berjalan :)

Ada juga bila keadaan tertentu Ummi tetap akan naik lif iaitu nak cepat atau kesihatan yang tak mengizinkan. Habit ni tak berubah walaupun ketika Ummi mengandung kerana Ummi percaya dengan aktiviti berjalan ni sedikit sebanyak memudahkan proses kelahiran. Alhamdulillah, kelahiran 3 puteri ini memang berjalan lancar. Harap-harapnya si kecik di dalam perut ni nanti mudah juga proses kelahirannya.

Waktu rehat biasanya Ummi juga tidak duduk di pejabat sahaja, tentu ada aktiviti yang dilakukan supaya dapat keluar daripada zon pekerjaan. Biarlah penat sikit berjalan asalkan Ummi tak duduk di satu tempat sahaja.

Kalau di rumah lagi banyak berjalan rasanya, entah-entah bole sampai ke Gunung Kinabalu dah. Hehehe... turun naik tangga, ke depan ke belakang. Sebenarnya Ummi suka duduk di rumah dan jadi pengurus rumahtangga tapi hajat tu terpaksa ditangguhkan hingga kini. Memang penat tapi ianya sangat memuaskan hati bilamana tugasan rumahtangga sempurna dilakukan.

Selain tu, Ummi pun suka makan angin. Kalau ada rezeki lebih memang kami sekeluarga suka ambil angin luar. Maklumlah, rutin harian yang sibuk serta anak-anak lebih banyak menghabiskan masa di sekolah dan taska membuatkan kami suka berlibur. Selain daripada luas pemandangan, tentulah pengetahuan juga makin bertambah. Setakat ni dah banyak tempat juga kami pergi tapi tengok pada bajet juga. Kalau tak cukup, baik duduk rumah diam-diam. Bak kata orang, ukur baju di badan sendiri.

Jom semua, kita berjalan-jalan... :)

No comments: