Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 2, 2014

Frozen

Tahun lalu cerita Frozen keluaran Walt Disney Animation Studios sangatlah popular bagi kanak-kanak dan orang dewasa. Sampai hari ni pun, entah berapa kali 3 beradik kat rumah ni menontonnya.


Baik daripada segi animasinya dan juga susunan muzik, Ummi sendiri pun suka. Elsa yang cantik, Anna yang sedikit gedik, Kristof yang handsome dan Olaf yang comel. Oh, sempurna ok hasil arahan Chris Buck dan Jennifer Lee ni. Antara mereka yang telah menyumbangkan suara dalam filem ini ialah Idina Menzel (Elsa), Kristen Bell (Anna), Josh Gad (Olaf), Jonathan Groff (Kristoff) dan Alan Tudyk (Duke of Weselton).

Kristen Bell
Idina Menzel
Jonathan Groff

Masa nak dekat raya hari tu Abah sempat lagi belikan baju Frozen untuk anak-anak perempuannya. Kali ni Abah belikan baju warna purple pula, asyik pink je kan. Kalau diikutkan kehendak anak-anak ni, semua benda nak ada gambar Frozen. Oh ya, kek hari jadi kakak pun gambar Frozen. Nanti bila Ummi jumpa gambar tu, Ummi akan upload kemudian ya, InsyaAllah.


Bagi Ummi, cerita ni banyak pengajarannya yang boleh kita perolehi. Antaranya ialah :

1. Jangan terlalu mengekang anak-anak sampai ketakutan menjadi sebahagian masalah besar dalam hidup mereka. Bukan tak ada rasa takut langsung tapi ada keadaan tertentu ketakutan tu boleh membuatkan kita menjadi tidak yakin pada diri sendiri.
2. Hubungan kekeluargaan yang tidak akan terputus walau apa yang terjadi. Lihat sendiri bagaimana rasa cinta dan kasih sayang sesama adik beradik akhirnya berjaya mengharungi cabaran bersama.
3. Jangan terlalu cepat mempercayai orang yang baru kita kenal.

Semoga anak-anak Abah dan Ummi tidak menonton Frozen dengan nilai kosong sahaja. Banyak pengajaran yang boleh diambil. 

No comments: