Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 4, 2016

Masjid Sultan Idris Shah II, Slim River


Seingat Ummi, sudah 3, 4 kali juga kami singgah di Masjid Sultan Idris Shah II, Slim River ni. Kalau lalu jalan lama masjid ni memang senang nak cari sebab terletak di tepi jalan je.

Alhamdulillah, masjidnya bersih, cantik dan kemas. 

Gambar ni Ummi snap semalam masa tunggu abah solat, masa ni lampu dalam masjid dah tutup. Abah pun solat kat bahagian luar. Jemaah surau semua dah balik, tapi ada la 2, 3 orang kat luar masjid ni jugak. Mungkin orang luar yang tumpang solat.

Masa tiba giliran Ummi solat, memang 3 Nawal yang besar tu Ummi angkut sekali. Takut pun ada sebab lampu bahagian wanita memang dah ditutup. Siapa-siapa yang datang lewat kena pasang sendiri suis lampu yang ada kat tiang tempat wudhuk tu. Boleh solat kat sebelah tu je, tak perlu masuk dalam masjid sebab lantainya bersih serta kiri kanan ditutup. Lagi pun malam dah takde siapa kat situ. 

Alhamdulillah, memang selesa solat di sini. Tahniah buat AJK dan penduduk yang menjaga masjid ini dengan sebaiknya. Adalah sangat diharapkan pengunjung yang singgah pun menjaga kebersihan dan adab ketika berada di masjid ye. Semoga kebersihan masjid ini terjaga sampai bila-bila. 

No comments: