Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 18, 2013

Amah dera anak majikan

Kejadian di Bukit Setongkol, Kuantan tersebar sejak 16 Februari lalu benar-benar menggemparkan. Amah melambung anak majikannya yang baru berusia 4 bulan. Maaf, video tersebut tidak akan ummi upload di sini. Sangat mengerikan.

Saat mata menyaksikan rakaman yang ditunjukkan oleh suami, ummi benar-benar terkejut. Tak sangka, ada juga orang yang sanggup buat macam tu kat bayi yang belum tahu apa-apa. Allahhuakbar. Tak terjangkau dek fikiran ni.

Trauma pada bayi dan ibu bapanya bukan sesuatu yang boleh dipandang remeh. Ketakutan, kerisauan yang hanya dapat dirasai oleh mereka. Kita mungkin berkongsi rasa dan perasaan, tapi mungkin tidak sedalam mereka. Semoga keluarga ini tabah mengharunginya.

Mujurlah si bapa, 42 tahun melihat rakaman cctv pada jam 7.45 pagi ketika sedang minum di sebuah restoran. Kalau tidak, tak tahulah apa yang terjadi. Dah macam roti canai pulak dibuat dek amah kat bayi tu. Aduhai, runtun hati umi melihatnya. Bayi tersebut yang mengalami lebam di tangan dan cedera di kaki kiri dah pun menerima rawatan di Hospital Tuanku Afzan.

Semoga anak-anak ummi dan orang lain juga selamat ketika berada dalam jagaan pusat asuhan ataupun orang persendirian. Tatkala bersama kita juga biarlah keselamatan ditempat yang paling atas.

Sesungguhnya Allah juga tempat mengadu.


*******************************************************************


UPDATE : 19 FEBRUARI 2013

Hareez dimsukkan semula ke HTAA malam semalam berikutan tidak menunjukkan reaksi ketika dikejutkan oleh ibunya. Sangkaan Nina Suraya, 24 tahun nyata meleset apabila mengingatkan anaknya sedang tidur setelah tetamu beransur pulang.

Marilah kita semua berdoa supaya Hareez dalam keadaan selamat dan akan membesar seperti bayi-bayi lain....

Luv u Hareez...

No comments: