Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 11, 2014

Tatkala rindu bertamu di hati Inshirah

Sepanjang hujung Februari dan Mac ini jadual abah nampaknya sedikit penuh. Bagi Ummi ianya adalah perkara biasa walaupun saat-saat ini peranan abah lebih dominan di rumah. Bila abah outstation tentulah segala keperluan perlu dipenuhi oleh Ummi secara sendirian.

Apa yang menarik ingin Ummi kongsikan di sini ialah beberapa komen Inshirah terhadap abah kesayangannya itu.... 

Pertama, tatkala abahnya berada nun jauh di utara Perlis, saban hari dia bertanyakan bila abahnya akan pulang. Sehinggalah petang Ahad lalu, dia mengatakan..

"Work, work, work, work aje..," luahnya sambil bermain. Ummi hanya ketawa kecil kerana sangat faham akan kerinduan yang dipendamnya.

Kedua, malam semalam tatkala abah berbual bersamanya...

"Abah dah lama tak balik rumah S.... B...." 

Erkk...komen yang ini tak mampu Ummi tangkis kerana dia tak pernah berkata sebegitu. Memanglah Ummi ketawa tetapi sedikit sebanyak jiwa ini terasa syahdunya. Kalaulah boleh tak ingin sekali berjauhan dengan abah tapi dek kerana tuntutan tanggungjawab haruslah hati ini redha dan memahami. Dah hampir 8 tahun, Ummi sangat faham dengan tugasannya. Tapi anak-anak kecil ini apalah yang difahaminya melainkan rasa rindu kepada ibu bapanya tatkala berjauhan...




No comments: