Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 13, 2017

Catatan 18 Ramadhan 1438H.

Hari ini 13 Jun 2017, sudah separuh tahun berlalu. Begitu cepat berlalu dengan pelbagai rencah dan rasa sepanjang melaluinya.

Sudah 18 hari umat Islam berpuasa dalam Ramadhan 1438H, maknanya 12 hari masih berbaki. Alhamdulillah kakak berpuasa penuh setakat ini, adik juga cemerlang puasanya kecuali 2 Jun (7 Ramadhan) puasanya hingga jam 2 petang sahaja. Masa tu ummi EL, Baby demam dan kami hanya di rumah. Godaan punyalah banyak berbanding duduk di taska. Merengek daripada tengahari cakap lapar dan dahaga, hihi...

Ramadhan kali ni dugaannya lebih sikit berbanding dulu, dengan anak-anak yang tidak sihat dan telinga ummi masih seperti tahun lepas. Hari ini pun Haseena masih demam tapi demam malam. Siang ok je, tapi bila malam naik panas. Mujur waktu pejabat ummi dan abah berakhir jam 4 petang, jadi boleh ambil awal. 

Jumaat lepas Achik ada di rumah tolong jagakan Haseena, jadi ummi kurang risau ketika bertugas semasa Majlis Berbuka Puasa Perdana Menteri Bersama Anak-anak Yatim. Esok ada satu lagi majlis di pejabat, ummi tak tahu macam mana...

Pagi tadi gagahkan juga hantar Haseena ke tadika sebab dia nampak ceria tapi ummi dah pesan awal-awal pada Teacher Midah kalau naik demam lagi. Ubat dah siap bagi sebelum keluar rumah. Harap anak ummi cepat sihat dan sejujurnya ummi nak berehat.

Sejak Baby demam dan bersambung dengan Haseena, memang ummi tak lena tidur malam. Ditambah dengan telinga yang dah 'tertutup' sejak 1 Ramadhan, emosi tak tentu hala rasanya. Ubat titis dan makan dah habis tapi masih tak baik. Itu pun Doktor Sathis dah tambahkan ubat Dhasolone, Co-Amoxiclav dan Allerpid yang membuatkan ummi mengantuk dan lesu. Ubatnya boleh diambil semasa sahur dan berbuka jadi ummi teruskan puasa seperti biasa.

Balik ni ummi perlu ke klinik semula untuk check telinga. Hari tu doktor cakap kalau tak baik lagi memang kena refer Hospital Sungai Buloh semula. Oh telinga, cepatlah baik. Nak menangis rasanya tapi kena sabar, sabar dan sabar...

Ya Allah, berikanlah kesihatan yang terbaik kepadaku dan ahli keluarga yang lain. Engkau Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

No comments: