Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 10, 2013

1 Ramadhan 1434H



Ini gambar kami pagi tadi kecuali kakak dan abah yang masa tu sibuk loading beg sekolah ke dalam kereta. Ummi cuma nak berkongsi kisah adik yang excited menyambut puasa.

Adiklah yang bangun dulu daripada kakak masa makan pagi tadi. Oh ya, mereka tak bersahur pukul 5 pagi ok, tapi pukul 7 pagi. Bagi adik yang baru berusia 3 tahuni ni, dia tetap nak puasa walaupun pada Ummi dia tidak tahu pun makna puasa melainkan tidak makan dan minum. Selesai 'bersahur' dia tiba-tiba bercakap....

Adik : Ummi, hari ni adik puasa kan.
Ummi : Ya, adik puasa. Kan tengah sahur tu.
Adik : Adik nak pakai baju kurung macam Ummi la.
Ummi : Ye? Ok, nanti Ummi ambikkan.

Sebetulnya dia perasan Ummi pakai baju baru hari ni. Semalam pun Ummi sempat membelikan dia sehelai baju kurung. Bukanlah untuk apa, cuma Ummi rasa di bulan yang baik ni Ummi nak meraikannya semeriah yang boleh. Kalau raya boleh kita meriahkan, kenapa tidak bulan puasa kan?

Ummi berazam supaya dapat menambah pahala, kebaikan, kesabaran dan yang baik-baik sahaja mulai bulan ini. Semoga azam ini tidak luntur sekerat jalan. Pagi nak pergi kerja tadi, dengan berbaju baru harapnya motivasi diri ni lebih tinggi dan tak luntur dek godaan-godaan di bulan puasa.

Seronok melihat anak-anak gembira terutamanya di awal pagi. Adiklah yang paling gembira hari ni sebab dia dah merasmikan dulu baju dan kasut raya. Semoga kamu jadi anak yang solehah dik. Selamat berpuasa buat adik dan kakak biarpun Ummi tak pasti sampai pukul berapa anak-anak syurga ini mampu menahan lapar :) Kakak bersabar ye. Katanya nak tunggu Ummi balik baru nak makan. Sebelum itu saya dah berpesan kalau kakak tak mampu menahan lapar, makan sajalah di sekolah nanti. Tengoklah petang nanti hasilnya ya :)

Sekian.

No comments: