Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 11, 2013

Food poisoning lagi


Alhamdulillah. Allah menguji Ummi dengan ujian yang sangat kecil. Food poisoning lagi. Alhamdulillah.

Tentulah ini peringatan kecil daripadaNya kerana sebagai hambaNya, Ummi selalu leka dalam menjaga kesihatan. Kalau tidak diuji kerana makanan tentulah kerana sebab lain. Bukankah penyakit itu penghapus dosa-dosa kecil? Ya, Ummi harus redha dan memperbaiki segala kekurangan.

Sejak semalam memang rasa tak sedap perut, tapi masih bertahan. Kiranya masih mampu mengawal diri daripada melayan rasa tidak sedap badan. Ubat yang ada di rumah pun telah ditelan dengan harapan ianya akan kembali kepada keadaan seperti biasa.

Namun, ianya berlarutan sehingga ke hari ini. Tengahari tadi makin menjadi-jadi pula sakitnya, keluar masuk tandas. Selain itu, rasa pening, loya dan akhirnya muntah. Oh, tidak dapat menahan diri lagi, lalu Ummi ke klinik yng ada di dalam bangunan yang sama dengan pejabat Ummi. Setelah diperiksa, ubat-ubatan di atas terus dimakan. Petugas klinik Puan Jamaliah yang sangat baik hati tu, menyuruh Ummi menelan ubat tersebut di hadapannya.

Petang ini, badan semakin lemah rasanya. Keletihan yang amat sangat tapi Ummi masih mampu bekerja macam biasa cuma tidak secergas selalu. Oh, cepatlah sembuh dan moga sakit ini mampu menghapus dosa-dosa kecil Ummi.

Sebenarnya teringin sekali nak memasukkan gejala penyakit ini tapi mungkin tidak untuk entry kali ini. InsyaAllah lain kali ya. Doakan kesembuhan Ummi ye, terima kasih. Sayang semua.

1 comment:

atymif said...

Semuga cepat sembuh ya Puan!