Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 2, 2014

Hari keempat puasa

Alhamdulillah... hari ni hari keempat umat Islam berpuasa. 

Alhamdulillah juga, Ummi masih berpuasa hingga saat ini. Rasanya Ramadhan kali ini Ummi lebih kuat berbanding sebelumnya walaupun sudah berada dalam trimester akhir. Masa mengandungkan kakak-kakaknya dulu, memang tengah mabuk. Melepek la juga yang akhirnya ada beberapa hari tak dapat berpuasa.

Juadah puasa pun masih boleh Ummi masak sendiri kecuali hari pertama je beli lauk di bazar dek kerana kami diduga dengan kerosakan kereta di Negeri Sembilan. Terima kasih banyak-banyak pada En. Suami yang rajin membantu isterinya yang selalu aje mengah walaupun cuma berjalan daripada depan ke dapur. Maam la besar sangat rumahnya, hehehe...

Semalam cadangnya nak masak nasi minyak tapi lain pula menu yang dimasak. Hari ni nak masak tomyam, mungkin sesuai dengan tekak En. Suami dan kakak yang demam. Nak masak sup macam tak lalu dah sebab baru sangat masak sup. Lagipun tomyam memang kegemaran kakak. 

Semoga Ramadhan kali ini lebih baik daripada Ramadhan yang sebelumnya. Moga Ramadhan akan datang juga sempat dinikmati. Ramadhan bulan penuh barakah. 

No comments: