Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 9, 2014

Haseena tak sihat lagi..


Pagi tadi kami ke Klinik An Nisa', bawa si manja Haseena berjumpa doktor. Batuknya sudah berkahak walaupun selesemanya nampak berkurangan. 

Sebagai ibu bapa, tentulah kita risau dengan kesihatan anak-anak. Tambahan pula keadaan cuaca yang panas dan berjerebu. Harap-harap ianya tidak berlarutan kerana sejak akhir-akhir ni setiap bulan dia tak sihat. Baru bulan lepas keluar wad akibat 'viral fever', tak sampai sebulan tak sihat semula. Ahad lepas dia demam tapi syukur suhunya tidak setinggi seperti sebelum ni. Mujur juga Selasa tu demamnya dah ok. 

Doktor Norasikin memberikan pendapat kepada Ummi dan abah untuk mengambil vaksin Infulenza supaya dapat melindungi Haseena (dengan izin Allah jua). Vaksin yang perlu diambil setiap tahun ni elok untuk melindungi kanak-kanak di bawah umur 5 tahun. 

Tadi, Haseena diberikan nebulizer berikutan daripada kahak di paru-parunya. Antibiotik tidak diberikan kerana ia berkemungkinan sisa-sisa daripada 'viral fever' yang lepas. Jummat ni kalau dia belum sembuh baru doktor bagi antibiotik. Lagipun doktor taknak dedahkan Haseena dengan kekerapan antibiotik, takut badannya imun pula. Itupun bulan lepas antibiotik kumpulan kedua dah diberikan.

Ummi dan abah doakan supaya anak-anak Ummi diberikan kesihatan yang baik sentiasa. 

No comments: