Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 15, 2015

Catatan hari ini

Alhamdulillah.

4 puteri Ummi itu benar-benar kurniaan terindah yang tidak boleh diungkap dengan kata-kata pun. Walau tiada putera, hidup kami tetap indah kerana kata Abah kami ini pasangan terpilih. Ya, terpilih untuk memiliki anak-anak perempuan. Tentulah ada hikmah dan perancangan Allah itu lebih baik kan.

Menguruskan mereka bukanlah satu perkara yang mudah. Ada masa rasa macam terpacak je rambut Ummi ni. Tapi ada masa tenang je.... Tingkahlaku anak-anak memang berbeza, tidak sama walau mereka satu jantina.

Kakak Ashiqin lebih pemalu dan takut, kakak Inshirah seorang yang happy dan berani manakala kakak Haseena pula manja tapi lasak. Baby Husna baru 8 bulan lebih, masih tak nampak lakunya. Setakat ni mulutnya senyap sikit, nak dengar suara tunggulah dia menangis. Baru tahu langit tu tinggi ke rendah. Hehehe...

Benarlah kata orang, sabar seseorang itu benar-benar teruji bila ada anak-anak. Menjaga bunga-bunga syurga bukanlah manis sahaja jalannya, ada pelbagai rintangan yang perlu dilalui. Tabahlah hati dan bertahanlah fizikal dalam membesarkan anak-anak.

Panjangkah umur Ummi untuk membesar dan mendidik mereka? Hanya Allah lebih tahu, namun setiap hari Ummi berdoa agar umur ini panjang, sihat serta diberikan keberkatan hidup dalam membesarkan mereka. Dah tua nanti rupa Ummi dan Abah macammana la agaknya ye? Oh, semoga ikatan ini kekal ke akhir hayat, berbahagia dengan anak-anak gadis yang makin membesar.

Ya Allah, berkatilah hidup kami dan jauhkan kami daripada segala fitnah yang menyakitkan...

No comments: