Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 25, 2008

1st phneumococcal vaccine

Alhamdulillah, Sabtu lepas 23 Ogos '08 Nawal dah dapatkan phneumococcal vaccine yang pertama. Second jab selang 2 bulan lagi, 18 Oktober '08. Lega rasanya hati ni.

Tak penah2 Nawal nangis bila injection tapi kali ni nangis sampai tak keluar suara. Agaknya terkejut dan takut tengok doktor tu. Sebelum ni kalau nak injection, Nawal meniarap. Tapi kali ni kat peha lak sambil baring. Tu yang nganga tak hengat tu.... Berderai2 air mata anak ummi. Tapi kejap jer nangisnya, pastu senyap trus. Leka main.

Walaupun kos vaksin ni agak mahal, tapi ianya berbaloi InsyaAllah. Seperti yang ummi katakan, cabaran kesihatan dunia kian mencabar dari hari ke hari. Harap2nya anak abah dan ummi terlindung daripada sebarang penyakit. Kami dah berusaha namun Allah jua tempat bergantung dan hanya Dia yang tahu hikmah di sebalik kejadian. Semoga kita sekeluarga sihat dan ceria selalu... Aaamin...

2 comments:

Fara said...

ummi, vaksin ni ambik umo brap ye? kat klinik kerajaan xde ke?
syok la nawal dh pandai jalan...ummi kena kejar la pulak, hehehe.

ummi said...

Klu baby bwh 1thn, 3jab, 1thn ke atas 2 jab. Nanti saya check balik ek. Klu kat klinik kerajaan xtau la ada ke tak...

Mmg penat bl anak dah pandai jalan. Semua benda dia nak kejar. Kurus la dibuatnya. Hehehe...