Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 26, 2011

Lebih kurang 2.40 petang semalam saya menerima sms daripada babysitter... adik demam. Adik, adik... demam lagi yer... Bila cakap dengan abah, katanya tumbuh gigi tu. Apakah betul? Dah tumbuh 4 batang pun walaupun baru separuh yang keluar takkan adik baru nak depan. Hmm.. whatever la...

Saya tak sabar nak jenguk adik dan menghantarnya ke klinik. Tapi ada beberapa perkara saya dan suami perlu selesaikan sebelum kami meninggalkan pejabat. Sudahnya 3.45 petang baru kami keluar dari pejabat.

Sampai di rumah babysitter, memang adik tak aktif seperti biasa. Tapi dia sempat melemparkan senyuman buat saya dan suami. Kakak dengan prihatinnya terus memberitahu kami adik demam ketika pintu dibuka. Terima kasih kakak. Selepas mengambil apa yang patut, abah terus memecut kereta menuju ke Klinik An-Nisa.

Petang tu doktor yang berkenaan terus memasukkan ubat demam di punggung adik. Risau demam makin naik. Alhamdulillah adik bertambah baik, boleh la makan dan berjalan ke dapur mahupun ke ruang tamu walaupun sekejap2. Tapi dalam pukul 1.28 pagi, adik menangis, sekaligus mengejutkan lena saya. Badannya panas semula.

Tepat 2 pagi saya memasukkan ubat demam. Lama juga adik berjaga. Mahu dimanjakan juga. Lalu saya dakap atau ribakan. Sedangkan saya sangat mengantuk teramat. Saya sendiri tak sedar pukul berapa kami terlelap semula, yang pasti pukul 3 saya masih mendodoinya. 4.45 begitu, saya bangun untuk memasak bubur dan menyelesaikan sedikit kerja rumah yang berbaki.

Hmmm... hari ini saya sangat mengantuk. Lalu nescaffe terpaksa saya minum lagi... Bukan mengeluh tapi ralat kerana saya terpaksa meminum nescaffe untuk menahan diri daripada terlelap di depan komputer... Adik, semoga cepat sembuh ya...

No comments: