Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 20, 2011

Entri takde tajuk ok... Nk cerita je..

Alhamdulillah... saya sangat bersyukur dengan nikmat yang diberi. Memiliki keluarga yang bahagia dan dikelilingi orang2 yang baik.

Hingga sekarang saya telah melangkaui 30-an, ahha,, sudah masuk kategori wanita yer tapi masih dalam golongan belia ok! Uppss, betul ke fakta ni? Kalau salah tolong bagitau yer... Alhamdulillah saya memiliki suami yang tenang orangnya, sedikit sebanyak dia mendidik saya erti kesabaran. Ketenangannya telah berjaya memikat hati saya walaupun kadang2 ketenangannya juga membuatkan saya diuji. Bukan diuji apa, saya ni kalau boleh nak settle satu2 hal dengan segera. Bila dah settle hati tenang dan tak payah pikir2 lagi kan. Tapi dengan En. Suami ni, nanti dulu, sabar... he3 (wink3...)

Puteri sulung saya baru saja menginjak 4 tahun, 11 hari yang lepas. Seorang kanak-kanak yang suka bercakap dan pengingat orangnya.Jadi, tak boleh janji apa2 dengan dia awal2. Kang dituntutnya baru tau. Baru2 ni suami saya berjanji nak balik kampung. Bila tiba hari Sabtu terus je dia tanya,.. "tak balik kampung ke? Kan abah dah cakap nak balik kampung. Kakak nak duduk sana, nak tangkap siput." Abajnya, sila lunaskan janjimu ye.. Semasa kecilnya kakak seorang yang sangat chubby, sampai orang pernah cakap anak saya gemuk. Sekarang, beratnya cuma dalam lingkungan 18kg sahaja.

Si adik baru saja berusia 1 tahun setengah, gigi baru 5 batang. Kami suami isteri risau sangat sebelum dia tumbuh gigi sebab umur setahun 2 bulan giginya belum muncul lagi! Bayangkan. Sebelum umurnya cukup setahun dia memang dah pandai jalan. Kurang petah bercakap kalau nak dibandingkan dengan kakak tapi jangan tak tau.. budak kecik yang senyap dan 'halus' ni lebih ligat dan berani daripada kakaknya. Dia lahir dengan berat 2.9 kg sahaja, memang kecil dan ringan sewaktu saya mendukungnya ketika bayi sehinggalah kini. Terasa perbezaan yang ketara dengan puteri pertama dan kedua. Adik langsung tak takut gelap mahupun semua orang dah dibuai mimpi. Dia boleh bermain sendiri dalam gelap2 tu. Adik, adik...

Semoga kami terus bahagia hingga ke hujung nyawa...

No comments: