Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 28, 2011

Imam Muda Hassan yang manis dan Imam Muda Nazrul yang diam-diam berisi...

Oh, dalam kesibukan kini saya teringat akan entry yang sangat-sangat ingin saya tulis... ya, mengenai Imam Muda 2. Sejak keputusan IM yang layak ke final, saya teruja untuk menulis serba sedikit tentang 2 orang anak muda ini.

Imam Muda Hassan yang manis dan Imam Muda Nazrul yang diam-diam berisi...

Entah kenapa, sejak daripada permulaan IM ditayangkan saya selalu memerhatikan IM Hassan. Secara peribadi, saya lihat dia seorang yang mudah tersenyum. Lembut pula tu... Manis la senang cerita, he3... kalau manis macam gula dah tentu dia dihurung dek semut kan. He3... Daripada penjelajahan ke blog-blog lain, dia ternyata seorang yang amat disenangi. Berpendidikan, humble... memang dia calon menantu yang tip top la. Tapi anak dara saya tu, masih la kecik lagi... Wakaka.. Dan satu lagi, Hassan satu negeri dengan saya :)

IM Nazrul nampaknya agak pendiam tapi suka membantu rakan-rakan yang lain. Muda-muda dah jadik Guru Besar, memang dia hebat. Berat tanggungjawabnya. Saya sangat tersentuh tatkala dia menangis di depan seorang banduan yang dikunjunginya. Masa tu saya sendiri rasa sebak. Dengar khabarnya Nazrul telah pun berumahtangga. Semoga menjadi suami yang soleh ye dik... Seperti kata Mudhir, saya akui dia seorang yang diam-diam berisi. He3, bukan gemuk ye tapi berisi dengan ilmu di dada. Semoga Allah melindungi Nazrul.

Kedua-dua calon Imam Muda ini memang hebat. Masa IM 1 dulu Hizbur dan Asyraf sama-sama bagus. Untuk kali ini calon favourite saya tentulah Hassan!

Tapi saya memang tak kisah siapa juaranya kerana mereka telah pun menjuarai hati anak-anak muda malah semua golongan masyarakat yang mengikuti perjalanan anak-anak muda ini. Semoga IM 1, IM 2 dan seterusnya menjadi contoh kepada masyarakat. Moga Allah memberkati usaha murni Astro Oasis yang menerbitkan program sebegini.

Okey, Jumaat nanti kita mengadap tv lagi yer. Jangan lupa saksikan Imam Muda Kemuncak nanti....

No comments: