Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 15, 2011

KurniaanMu di sisiku

Saya merayap lagi.. menjelajah ke laman orang lain. Lalu saya singgah di laman yang satu ini, saya tahu saya akan menitiskan airmata tatkala singgah di situ. Tapi saya nak jugak singgah... saya tak serik... saya merasai pahitnya... saya merasai semuanya walau pengalaman saya berbeza dengan dia...

Bila diamati, kadangkala saya terlupa untuk bersyukur. Selalu mengeluh walhal itu ujian yang tidak seberapa berbanding nikmat yang diberiNya...

Sesungguhnya Ya Allah, aku bersyukur sangat2 dengan kurniaanMu. Tiada nilai yang dapat kuberikan walaupun ianya cuma pinjaman. Aku mohon padaMu, jadikanlah aku ini hambaMu yang sentiasa beringat... Panjangkanlah umur kami sekeluarga Ya Allah. Letakkanlah kami dalam golongan orang2 yang dipelihara olehMu. Berikanlah penyudah yang baik kepada kami. Semoga hari ini lebih baik daripada semalam dan esok lebih baik daripada hari ini.

Untuk suami.. saya cintakan abang setiap waktu, tak terbayang tanpamu di sisi. Maafkan segala salah silap saya sepanjang kita hidup bersama. Semoga kita kekal bahagia hingga ke akhir nyawa.

Untuk anak2 ummi... kasih ummi tidak dapat kalian ukur walau dengan apa jua ukuran. Maafkan ummi atas segala kekurangan sepanjang ummi membesarkan kalian berdua...

Untuk mak dan ayah... alangkah baiknya kalau saya dapat mengucup tangan kalian setiap kali saya keluar rumah. Namun, tuntutan hidup membuatkan kita terpisah jauh. Ampunkan dosa2 saya yer. Saya sayang mak dan ayah walaupun tak pernah saya ucapkan tatkala kita bertentang mata.

Untuk adik2... biarpun jauh, Yong tak pernah berhenti memikirkan masa depan kalian. Telah kukorbankan masa2 remajaku dengan menjaga kalian bilamana mak dan ayah mencari rezeki. Lalu kasih sayangku sangat menebal kerana tangan kasar inilah yang pernah menguruskan keperluan harian kalian. Jagalah diri baik2, jadilah anak yang baik, taat kepada agama dan negara. Gunakanlah masa muda kalian dengan sebaik2nya.

Untuk orang2 di sekelilingku.... siapa pun kalian, semoga ikatan antara kita tetap terjalin dalam suasana muhibah. Terima kasih kerana menerimaku seadanya. Maafkan segala tindak tanduk yang mungkin tidak disukai...

No comments: