Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 18, 2011

Air, air...

Sejak 2, 3 hari ni Inshirah bangun tengah malam dan sudahnya bersahur sekali ngan abah dan ummi. Puasa tak jugak si kecik ni, he3... Inshirah baru 1tahun 7bulan, tak pandai nak puasa lagi kan.

Bila bangun jer, dia akan mengejutkan saya untuk menyusu. Dah habis menyusu dia mintak air pulak.. "air, air.." Kalau saya mamai, dia akan menepuk2 muka dan badan saya suh bangun. Maka, dalam keadaan mengantuk yang amat sangat saya gagah juga mengambil air untuk anak kesayangan. Adakalanya Ashiqin pun akan terbangun sekali dek kerana kebisingan yang dicipta oleh si adik. Kadang2 tu adik kejutkan kakak suh bangun juga. Ditepuk2 muka dan badan, takpun dia akan mengorek mata, hidung atau lubang pusat si kakak. Geli hati bila tengok gelagat adik ni tapi saya kasihan kat kakak, sekarang dia selalu kena buli...

Pagi tadi adik kejutkan saya lagi. Tapi saya tertidur akhirnya, bila tersedar tengok dia tengah main sorang2 dalam gelap tu. Panjat katil, turun katil. Bila dia sedar saya terjaga, terus diterpanya ummi yang sungguh mengantuk ni. " Air, air..."

Saya pun bawak adik turun ke bawah. Nampak jer cahaya lampu terus dia gelak besar, suka sangat! Mulutnya tak berenti meminta air daripada saya.

"Air, air..."
"Ok, ok.. Ummi nak ambik air la ni. Adik nak air apa," sengaja saya memancing dia untuk terus bercakap.
"Air oya.."

He3... itulah pertama kali saya dengar dia cakap nak air soya dalam satu ayat. Adik, adik... adik benar2 buat ummi tersenyum senang hati pagi2 hari...

No comments: