Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 12, 2011

Andai...

Andai esok aku terjatuh
aku ingin terus bangun daripada jatuhku

andai esok aku lemah
aku ingin terus kuat walau tidak mampu

andai esok aku sedih
aku ingin terus gembira dalam tangis

andai esok aku kecewa
aku ingin bangkit bersemangat

andai esok aku lapang
aku ingin terus mengisi ruang waktu

andai esok aku meninggalkan segalanya
aku ingin didoakan sejahtera dan syurga...

Ya Allah, aku hanya mampu mengatakan itu semua
andai kata nikmat yang ada kau tarik semula
kerana Engkau pinjamkan segalanya buat sementara...
tapi, mampukah aku sekuat azamku itu...

Aku ingin terus menghirup udaramu
kerana amalku senipis cuma...
Ampunkan aku Ya Allah....

Namun begitu,
andai esok aku terus menikmati anugerah nikmatMu
aku ingin jadi hambaMu yang paling baik, InsyaAllah...

No comments: