Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 11, 2011

My First Asam Pedas


Alhamdulillah, semalam saya berjaya juga masak asam pedas, tq Ummi Home Sweet Home. Ramadhan kali ni saya benar2 teruja untuk memasak sendiri sepenuhnya. Ye la, balik pun awal kali ni. Kalau sebelum ni, banyak yang tunjuk..

Masa makan berbuka tu saya sendiri tak sabar nak rasa, he3... Pada hemat saya, ianya kurang pekat dan kurang rasa. Tapi saya puas hati sebab saya masak sendiri. Ye la, masa masak tu main campak aje la. Nak rasa tak boleh kan... Rasa asam pedas ni telahpun saya baiki semasa memanaskannya semula semalam.

Terima kasih pada suami yang sudi membawa saya ke pasar malam untuk membeli ikan, daun kesum, bunga kantan, bendi dan juga ayam. Terima kasih juga kerana support saya untuk menjayakan misi kali ini :) Lain kali saya buat lagi yer... Oh ya, terima kasih kali ketiga kerana sudi masakkan kangkung tumis dan ayam halia tatkala saya sebuk melayan adik..

2 comments:

nuhaz said...

msk sndiri lg jimat..n lg mkn byk..hihihi

ummiLIN said...

betul la zila, bila masak sendiri ni lagi puashati dan tentunya jimat. beli blm tntu sedap. Sndri masak x sedap xpe, boleh adjust blk... lgpun skrg kn balik awal :)