Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 28, 2012

Nak nangis tengok MukaBuku

Saya baru jer menjengah laman MukaBuku... Rasa mahu menangis!

Saya malu, saya hairan, saya terkedu... segala perasaan ada.... ramai sungguh sahabat2 saya bercakaran sesama sendiri di laman itu. Yang disana menuding jari disini, yang disini melemparkan tuduhan kepada yang disana pula.

Allahhuakbar. Sahabat2ku.... mengapa kita kian bercelaru, kian bercakaran? Susah sangat ke untuk kita saling menghormati dan bertolak ansur. Hakikatnya bukan semua orang setuju dengan keputusan dan tindakan kita kerana mereka mempunyai alasan sendiri, maka janganlah kita dilemparkan kata2 nista. Dan, kita juga tidak perlu menyalahkan orang lain kerana mereka juga ada sebab yang tidak kita ketahui.

Tidak terlintaskah di fikiran sahabat2 sekalian, kerugian yang amat besar sedang menanti kita. Berfikir dan bertindaklah dengan matang bukan emosi semata-mata. Orang yang ingin meruntuhkan keharmonian kita sedang bertepuk tangan kerana usaha mereka kian menampakkan hasilnya.

Aduhai sahabat2ku... kalaulah kalian menggunakan laman itu untuk bercakaran, baik ditutup sahaja akaunnya kerana tindakan kita sedikit sebanyak mengundang fitnah yang sangat teruk akibatnya. Berfikirlah banyak kali sebelum jari2 sahabat sekalian menaip baris perkataan yang belum tentu mendatangkan manfaatnya!

No comments: