Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 10, 2012

Adik, ummi minta maaf yer...


Ummi nak minta maaf pada adik, daripada hujung rambut hingga ke hujung kaki. Semalam ummi marah adik. Ummi yang bersalah dik sebab ummi gagal menahan rasa marah.

Ummi akui yang ummi lost sekejap semalam. Masa adik meragam tu, Haseena pun sama-sama menangis. Dengan nak membersihkan muntah adik, nak masak lagi, memang benar2 menggugat kesabaran dan ketahanan fizikal ummi. Abah pulak takde, meeting tak habis lagi. Aduhhh... ummi benar2 taknak semua ni berlaku.

Kasihan juga tengok kakak semalam. Dia lapar dan mengantuk. Adik tahu tak ada satu ketika tu kakak pernah cakap dengan ummi macamni...

"Ummi ni kenapa, asyik adik je dulu.."

Allahhuakbar, luluh hati ummi ni dik. Benarkah ummi dah abaikan kakak? Sebenarnya ummi rasa bersalah pada semua anak2 ummi. Ummi dah cuba yang terbaik tapi hakikatnya masih ada ketidaksempurnaan. Kakak, bukan ummi mendahulukan sesiapa tapi buat masa ini adik dan Haseena masih sangat kecil di mana ummi memang kena beri perhatian lebih sedikit. Tapi ummi juga sangat sayangkan kakak.

Apa yang ummi perasan adik sangat sensitif sejak seminggu ni. Sikit2 menangis, pastu ada je yang tak kena. Ahad malam Isnin tu adik jatuh masa main lari2 dengan kakak. Dah berbenjol dahi tu. Petang semalam masa ambik adik kat school, Teacher Sai cakap mulut adik berdarah sebab ada sorang budak terlanggar adik. Jatuh lagi. Memang hati ummi sangat bimbang dengan adik apatahlagi adik sangat lasak, lagi membuatkan ummi sentiasa terkenangkan adik. Setakat ni ummi masih percaykan kakak sebab nampak gaya kakak pandai menjaga diri.

Ummi mintak maaf pada semua anak2 ummi.... Juga buat suami, sebab saya masih pening nak menyesuaikan diri menjaga tiga orang anak kita. Bantuan sayang sangat saya hargai. Terima kasih sangat2 :)

*Rasa semakin takde masa untuk diri sendiri walaupun timetable dah ada. Saya masih dalam peringkat menyesuaikan diri dengan keadaan sekarang ni...

No comments: