Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 12, 2012

Muhammad dan Ahmad

Muhammad dan Ahmad.... nama paling indah bagi saya sejak dulu lagi. Saya menyimpan nama itu sejak bujang untuk dinamakan kepada anak lelaki saya nanti.

Namun, sejak berumahtangga hampir 6 tahun ni, saya belum ada rezeki untuk menimang zuriat lelaki. Rumah kami hanya dikurniakan bunga2 yang indah dan mekar buat masa ini. Alhamdulillah saya bersyukur dengan apa yang dikurniakan oleh Allah. Dia lebih tahu kenapa saya layak menimang cahayamata perempuan setakat ini. Dengan ertikata lain, saya akan berusaha lagi tapi saya redha dengan segala ketentuanNya.

Bukankah Allah itu sering memberi apa yang manusia perlukan bukan apa yang kita kehendaki. Antara perlu dan hendak, perlu itu berada di tingkat atas. Justeru saya mengajak kepada semua sahabat2 saya untuk menerima dengan seadanya kurniaan Allah kepada kita.

Sewaktu mengandungkan Inshirah, suami mempunyai hajat yang sama dengan saya rupanya. Dia juga mahukan anak lelaki dinamakan Muhammad. Katanya, sangat cantik rantaian nama keluarga nanti. Muhammad Bin Zailan Bin Mohamad. He3.... Rupa2nya keluar Nawal lagi. Nawal yang sangat lasak dan aktif, kalah sepupu lelakinya Naqiuddin. Nak sangat anak lelaki kan, dapat anak perempuan lasak pun saya dah pening. Sejak itulah saya mula belajar redha atas kurniaanNya. Lelaki ke perempuan ke, tetap anak yang kita kandung selama 9 bulan.

Hati saya sangat sejuk tatkala mengingati dan mendengar nama Muhammad dan Ahmad. Obseskah saya? He3.... ummi, abah dan kakak menanti hadirmu Muhammad dan Ahmad jika diizinkan olehNya....

No comments: