Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 22, 2008

Menjadi Penyelidik?


Sepanjang minggu ni aku n kengkawan (zila, a. chie, zaidi, nurul, farah) sebuk kt Arkib Negara. Cari karikatur Presiden-presiden UMNO untuk projek penerbitan buku berkenaan tak lama lagi. sampai aku tertidur la, tetiba je dengar cam orang bagi salam. Kelakar tul....

Tapi memang betul, masuk je Arkib tu aku mesti ngantuk nyer, cuma Rabu tu je aku tak ngantuk. Tu pun sebab dok jaga bahan2 yang ktorang pinjam dicilok oleh pelawat2 aritu. Heeee, geram ktorang. Suka ati jer ambik bahan2 tu n bawak merata2 tempat. Last2 ktorang ambik balik n tak bagi tengok trus. Kuikuikui.... lagi satu nyer, kerusi aku pun depa nak tarik. Time tu aku dah lenguh duduk so aku berdiri ler. Alih2 masa nak duduk balik akurasa cam kosong jer kat belakang aku, tengok2 kerusi dah kena tarik. Budak sebelah ambik, eh ehe eh budak ni. Kerusi lain punyer banyak, kerusi aku gak yang nak diambiknya...

Bila menatap akhbar2 lama, ktorang adakalanya terkekeh seketika. Bukannya apa, melihat kepada iklan2 dan cerita2 yang dipaparkan tu. Gambar2 pun ada yang melucukan. tu yang adakalanya bergosip kejap sesama ktorang...

No comments: