Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 21, 2011

Bantulah Ashraf..

Gempar 2, 3 hari ni pasal Mohd Ashraf Abd Aziz. Siapa dia?

Ashraf sebenarnya memohon kepada mahkamah untuk menukar nama kepada Aleesha Farhana tetapi telah ditolak oleh Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Yazid Mustafa. Keputusan memang tepat kerana bagi saya jika permohonannya diluluskan maka tak mustahil fail permohonan seperti itu bertimbun-timbun di atas meja.

Pada saya Ashraf mungkin mengalami kekeliruan identiti, bukan tidak ada usaha daripada pihak keluarga untuk mengubahnya tapi itu jalan yang dipilih olehnya. Sebagai masyarakat kita tak patut menghukum dia dan keluarga begitu saja. Hanya Ashraf yang tahu gejolak hatinya, dan hanya ibu bapanya sahaja yang tahu kisahnya.

Kita semua yang bertanggungjawab supaya masalah seperti ini dapat dibendung. Kadang-kadang kita tak sedar yang kita ni pun penyumbang walaupun sedikit cuma dalam ketidakseimbangan sosial masyarakat kita. Satu jari tunjuk kepada orang lain, tapi 4 jari lagi kepada kita.

Ashraf... kita hidup berlandaskan undang-undang Pencipta kita. Benar kita berhak untuk menentukan siapa pun kita, tapi jangan lupa kita ni makhluk yang dicipta oleh Allah untuk mengikut segala perintahNya. Kembalilah kepada keluarga, kasihani kedua ibu bapamu.

Untuk masyarakat di luar sana, Ashraf memerlukan sokongan kita. Marilah kita bantu dia dan juga orang-orang yang senasib dengannya...

Ya Allah, lindungilah hamba-hambaMu daripada tersasar arah tuju. ...

No comments: