Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 7, 2011

Doaku padaMu..

Ya Allah... fikiranku jauh menerawang menerobos tentang hakikat kehidupan. Aku manusia yang selalu alpa, tetapi mengharapkan yang terbaik daripadaMu. Sejujurnya aku malu denganMu kerana persiapan diriku menghadapMu tidaklah sebaik mana.

Berilah hambaMu ini peluang untuk bertaubat sebelum nyawaku dijemput oleh MalaikatMu. Semoga kesempatan yang ada membolehkan aku memberi yang terbaik dalam hidupku. Baik untukMu juga untuk orang2 di sekelilingku.

Ya Allah.. betapa sukarnya untuk kuungkapkan kata2 sayang buat mereka yang kusayang. Syukur yang tidak terhingga kerana nikmat yang diberi olehMu begitu besar sekali maknanya buat diri ini... menyayangi mereka membuatkan hidupku dipenuhi rasa bahagia. Bukankah sepatutnya aku harus lebih giat beribadah kepadaMu... Betapa kerdilnya aku di sisiMu.

Tunjukilah aku jalan yang diredhaiMu, jauhilah aku daripada bisikan syaitan dan iblis. Permudahkanlah urusanku, dan moga hari ini lebih baik daripada semalam. Esok lebih baik daripada hari ini. Juga, berikanlah pengakhiran nafas yang baik dan tenang buatku...

Pintaku, berikanlah kesejahteraan buat ku dan orang2 di sekelilingku. Semoga kami menjadi hambaMu yang terpelihara selalu.... Aaminn...

No comments: