Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 29, 2011

Harimau Malaysia Terbaik!

Saya bukanlah fanatik bola sepan pun, malah perkembangan sukan itu pun saya kurang tahu. Tapi bukanlah tak pernah menonton perlawanan bola sepak langsung. Pernah, beberapa kali jugak. Kalau masa bujang tentulah dengan sepupu saya, Shira. Sekarang dengan En. suami.

Malam tadi, walaupun tak tengok sepenuhnya tapi saya tetap merasakan kehangatan perlawanan yang berlangsung di stadium Bukit Jalil. Maklum la, sibuk menguruskan anak2, makan, mandi, tukar baju dan sebagainya lagi.. tugas2 khas di rumah la katakan. Saya bagi peluang kepada En. Suami untuk menonton perlawanan tu, biarkan la. Lagipun dia baru balik outstation, hilang stress nengok bola kut... he3...

Ketika lagu negaraku dimainkan, terasa semangat saya juga turut berkobar2 macam orang yang ada kat dalam stadium tu. Boleh saya katakan, kali ini semangat kita sangat luar biasa! Saya merasakannya! Betul... Bila si Safee Sali menjaringkan gol.... saya senyum bangga. Cover nak menjerit sebenarnya walaupun En. Suami lebih dulu melompat kesukaan. Ha3...

Pada hemat saya yang langsung tak pakar pasal bola sepak ni, Khairul Fahmi sangat cemerlang mempertahankan gawangnya. Budak chinese look ni memang hebat. Keseluruhannya saya rasa pemain kita berada dalam tekanan, tu yang ada cacat cela sikit permainan diorang. Tambahan pula dengan aksi pemain Singapura yang sikit2 cedera tu kan... pastilah memberikan impak jugak kepada corak permainan skuad kita. Tapi saya tetap merasakan diorang hebat sebab kita kalah bermaruah. Syabas. Tahap kualiti bola sepak kita juga semakin meningkat nampaknya.

Saya nak ucapkan tahniah kepada semua penyokong. Anda benar2 hebat malam tadi. Teruskan. Buat pemain, jurulatih mahupun sesiapapun yang terlibat secara langsung atau tidak dalam perlawanan malam tadi... kami sebagai penyokong sangat menghargai anda semua. Marilah kita perbaiki mana yang kurang dan tambahkan lagi mana yang perlu ditambahkan.

Tahniah...

No comments: