Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 22, 2012

Faris, cepat sembuh ye sayang...

Sejak beberapa hari yang lalu, saya mengikuti perkembangan seorang kanak2 yang menghidap HLH. Faris Nur Daniel namanya, baru berusia 6 tahun. Setiap kali membelek kisahnya airmata tak tertahan mengalir dek kerana sedihnya melihat penderitaan dia. Apalah yang mampu ditanggung dan dibicarakan aknak2 seperti dia.

Apatahlagi untuk dinukilkan kata2 ayah dan ibunya tentang perkembangan anak bongsu daripada 3 beradik ini. Dia hanya diserang sawan secara tiba2, akhirnya melalui ujian air tulang belakang di Sime Darby Medical Centre didapati Faris menghidap barah darah atau HLH.

Saya tak mampu untuk mengatakan apa2 lagi. Semoga Faris kuat semangat melawan penyakitnya, buat keluarga adik ini tunjukkanlah semangat yang tinggi walau kita sebenarnya lemah dan sayu melihat keadaan dia kerana mungkin semangat kita membantu Faris kembali sihat seperti selalu.

Sudi2kanlah melawat blog Mazidul Akmal Sidek yang sentiasa update tentang Faris... Dan boleh juga lihat link ini http://www.mazidulakmal.com/2012/02/faris-selepas-kimoterapi-ke-4-bil.html

No comments: