Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 13, 2012

Tulisannya mencairkan keluh kesah saya...

Tadi saya berkesempatan untuk menelaah blog baru yang saya jumpa di blog Mazidul. Kisah hidupnya benar2 membuatkan saya insaf...

Selama hari ni, adakalanya bila kepenatan berada di puncak saya mengeluh sedangkan keperitan yang dilaluinya lebih hebat berbanding saya. Perjalanan hidupnya penuh liku tapi dia tetap tabah sedangkan adakalanya saya tidak sedar akan tindak tanduk yang dilakukan itu menunjukkan betapa rendahnya kesabaran saya. Karenah anak2 yang tidak seberapa itu beberapa kali mematahkan semangat ketabahan diri saya sedangkan dia diuji dengan lebih hebat lagi.

Ya Allah, berderai airmata saya tatkala membaca suara hatinya. Tulisannya sering mengingatkan pembaca seperti saya supaya sentiasa bersyukur dengan apa yang dikurniakan Allah. Betapa rendahnya harga kesabaran saya berbanding dia. Semoga Allah memberikan rahmat buatnya. Sungguhpun saya tidak mengenali secara dekat tentang si dia, saya sangat berterima kasih akan tulisan2nya yang mampu mencairkan keluh kesah saya selama ini.

Ya Allah, teguhkanlah hati hambaMu ini di jalanMu. Kurniakan kesabaran yang lebih jitu kepadaku untuk meneruskan hidup di muka bumi ini...

No comments: