Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 29, 2012

Entry khas untuk Ikin


Entry kali saya nak bercerita mengenai CD (cloth diaper). Kenapa dengan CD? Apa kaitan dengan Ikin? Siapa dia?
Ya, saya dalam keadaan yang sangat teruja semenjak petang semalam selepas menerima kiriman pos CD yang saya tempah melalui rakan sepejabat saya, Ikin.
Kiranya Ikin ni cikgu saya ye, sebab saya mendapat tunjuk ajar bagaimana nak menggunakan CD. Saya dah lama sedar kewujudan CD, pernah menyimpan hasrat untuk memakaikan Inshirah dengan lampin basuh ni tapi saya tidak berusaha sungguh2 untuk me’realiti’kannya. Betul ke ayat saya ni, he3… Tapi bila masuk anak ketiga yang bakal lahir April ini InsyaAllah, saya fikir kami sekeluarga harus tekad menjadikannya kenyataannya. Saya tahu, memakaikan pampers kepada bayi/kanak2 adalah lebih mudah kerana ianya pakai buang tetapi kosnya tidak dapat saya nafikan agak tinggi. CD mahal ketika membelinya tetapi akan bertahan untuk jangka masa yang lama. Saya atau suami haruslah berkorban sedikit untuk membasuh CD tersebut. Banyak kali saya fikir, laratkah saya untuk bertahan membasuh CD ni sebab saya bukanlah seorang yang sangat rajin untuk membasuh tangan. Tapi ye la, saya harus kuat semangat melawan arus KEMALASAN dan kesibukan yang melanda. Hahah… Ikin, semoga Lin kuat macam awak….
Balik rumah semalam dalam jam 10 malam selepas checkup baby, saya gagahkan kudrat untuk membasuh CD2 tersebut termasuklah beberapa helai baju baby yang baru saya beli. Sebenarnya saya sangatlah mengantuk akibat kekenyangan, mana taknya… suami saya belanja (memang dia selalu belanja pun, he3..) di sebuah kedai makan area Kota Damansara. Dengan mee goreng, french fries, sup cendawan + roti halia dan milo ais… saya rasa semuanya. Oh, terima kasih sayang… saya, kakak dan adik sangat kenyang semalam… Pagi tadi, dalam 5.15 pagi ketika menyidai semua kain2 yang dibasuh semalam saya sidai dengan senyuman yang meleret2 di pipi. Sempat snap lagi nak tunjuk kat Ikin betapa saya sungguh excited untuk mencuba CD tu…
Ikin, awak jangan bosan ek ajar Lin pakai CD tu. Banyak kena belajar lagi ni… Oh, saya tak sabar nak memakaikannya pada Inshirah. Apa reaksi puteri kedua saya nanti… Yang pasti ummi dah senyum dulu membayangkan Inshirah dengan CD tu…

2 comments:

Ros said...

persiapan yang mesra alam...warna warni lagi...

ummiLIN said...

Ye Ros... harap2nya saya bersemangat smpai bila2...