Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 9, 2012

beg Parkson

Subuh tadi saya bangun seperti biasa untuk menyelesaikan beberapa tanggungjawab rumahtangga. Saya terperasan atas meja makan tu ada satu beg Parkson, fikir saya tentu barang suami yang hendak dibawanya ke office pagi nanti. Saya abaikannya.

Tapi, apabila saya mengumpulkan beg sekolah anak2 dia atas meja yang sama saya cuba menjengah isi dalam beg Parkson tersebut. Heheh, nak tau jugak apa barang yang akan dibawa dek En. Suami. Setahu saya dia bukan jenis yang suka bawak barang ke tempat kerja, dah namanya lelaki kan. Lain la macam kita ni, dengan bekas air la, makanan la dan entah apa2 lagi...

Eh, menda apa ni. Kaler lain macam je, tak pernah tengok pun baju dia kaler cenggini. Kalau dia bawak baju sejuk la, sebab sekarang kan musim hujan. Kut2 la tak tahan sejuk pulak suami kat office sebab setahu saya office dia memang aircond nya sangat la menyejukkan. Tangan dah mula bukak beg Parkson tu, sibuk je nak tau kan...

Ha? Ohhhh................... tiba2 saya senyum sampai ke telinga... Rupanya beg Parkson tu untuk saya...

Ya, hari ni hari jadi saya. Hadiah untuk saya sebenarnya, bukan barang yang akan dibawa ke ofis dek En. Suami. Huhuuuu, tiba2 saya sebak dalam gembira... Saya sempat snap gambar ni sebagai ingatan untuk hari jadi tahun ni... pagi tadi masa En. Suami wish untuk birthday saya yang ke 32, saya nak nangis sebenarnya. Tapi saya cover macam takde pape. Selepas saya ucapkan terima kasih, cepat2 saya keluar dari bilik. Nak iron seluar konon, huhuuuu...

Sayang, saya menghargai setiap detik waktu bersamamu. Semoga kita terus hidup bersama dengan izinNya, dipenuhi rahmat dan dikurniakan anak2 yang soleh/solehah. Saya juga mohon ampun dan maaf banyak2 atas segala salah silap terutamanya sekarang. Dalam keadaan yang sangat sarat pastinya banyak perkara yang tidak dapat saya uruskan dengan sebaiknya. Harap2 sayang tidak ambil hati atau seangkatan dengannya, namun percayalah setiap hari saya berazam dan berusaha untuk melaksanakan tanggungjawab dengan sebaik mungkin. Saya selalu mengingatkan diri pada setiap hari bahawa mungkin hari ini adalah hari terakhir saya berbakti kepada orang2 yang saya sayang. Sebagai hambaNya mungkin juga ibadah saya ibadah yang terakhir. Itulah motivasi saya... Sesungguhnya saya sangat menghargai apa yang saya ada. Alhamdulillah....

Selamat hari lahir untuk diri sendiri... semoga saya menjadi yang terbaik kepada semua orang...

2 comments:

Fara said...

kak lin selamat hari lahir...semoga bahagia dan sentiasa sihat2 selalu.

ummiLIN said...

thanx Fara...