Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 6, 2012

Minggu 34

Saya sudah memasuki minggu ke 34, hmmmm... tinggal berapa minggu je lagi saya akan bersalin. Oh saya sungguh teruja dan berdebar kerana 2 orang rakan saya telah selamat bersalin. Tahniah Shai dan Farah.

Tapi yang lebih mengejutkan saya ialah Farah, kerana due date dia tidak banyak beza dengan saya. Tup tup 3 Mac aritu Farah dah selamat melahirkan seorang hero, Muhammad Qaed Aflah di Hospital Serdang. Manakala Shai pula sekarang sedang diulit oleh Ufairah Shaheen. Saya.... jeng jeng jeng.... Hope semuanya berjalan dengan sebaik mungkin.

Sekarang saya sudah tidak betah tidur seperti sebelum ini, sangat tidak selesa walaupun sebelum ini katil saya tu sudah cukup baik buat saya. Tengah malam semalam semasa Inshirah merengek, saya cuba gagahkan diri bangun tapi ternyata saya tak sekuat yang disangkakan. Memang saya mengalami sakit tulang punggung sejak awal kehamilan tapi semalam buat pertama kalinya saya tak mampu nak berdiri tegak dan tiba2 terjatuh. Nasib baik terjatuh atas tilam bukan atas lantai. Kalau la atas lantai saya tak tahu apa yang akan jadi. Sakitnya yang amat sangat, tak mampu nak digambarkan. Sebelum ini tak pernah pulak rasa sakit sebegitu. Mungkin sebab tidur terlentang kut semalam, saya sendiri hairan masa terjaga tu macammana la saya boleh tidur dalam posisi camtu.

Nak ke bilik air pun terpaksa berjalan langkah demi langkah dengan sangat perlahan. Rasa cam nak meraung je. Alhamdulillah En. Suami tolong tengokkan dan buatkan susu Inshirah, kalau la terkena masa dia outstation ntah apa la yang nak dikatakan lagi.

Sebetulnya saya sangat penat dan mengantuk lately ni. Memang tak cukup rehat pun. Sejak daripada bulan 1 sampai la Mac ni saya sering ditinggalkan suami dek kerana tugasan luar yang menuntut En. Suami berjauhan daripada bunga2nya ini. Walaupun tidak rela tapi saya faham tugasnya begitu tapi saya sangat berharap supaya dalam minggu2 terakhir dan semasa berpantang nanti kami tidak ditinggalkan lagi. Sedihnya tiapkali kami berjauhan tapi mujurlah kandungan ketiga ini saya sedikit tenang berbanding kandungan kedua dulu.

Sebelum melahirkan si kecil ini saya berharap agar semua kerja2 pejabat dapat diselesaikan dengan baik, malah urusan2 rumahtangga juga berada di tahap A. Kalau tak dapat A, B+ pun ok la kan. Sekarang ni tinggal nak mengemas ruang kabinet dapur dan bilik jahitan di tingkat atas. Oh, saya terlupa pada kebun kecil yang sudah lama saya tak jenguk dibelakang rumah. Terlalu lama dah saya tak bercakap dengan pokok2 saya tu. Kan seronok ketika berpantang nanti semuanya clean & clear macam iklan syampu tu, heheh...

No comments: