Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 21, 2013

Galau hatiku

Andai nanti daun hidup ini gugur bila tiba waktunya, bersediakah aku melalui waktu suntuk itu? Terkesankah aku dengan akhir waktu yang pasti memburu walau di mana aku berada.

Ohhh, galau hati dibuatnya bila memikirkan sepanjang hidup yang dilalui masih tidak cukup bekalan untuk dibawa. Sedih kerana selalu gagal melawan nafsu sendiri, akhirnya kata dunia yang dituruti. Walhal, peringatan demi peringatan kian jelas diperlihatkan supaya rasa insaf subur di hati. Allahhurobbi... fakirnya hambaMu ini.

Berlindung di balik rahmatMu, berpayungkan langit cerahMu dan tegak berdiri di atas tanahMu... begitu banyak yang telah Engkau berikan. Hakikatnya, bekalanku tetap sedikit berbanding limpahan kasih sayangMu. Lalainya aku.

Terdesakkah aku untuk menggapai kesempurnaan itu? 

YA, aku terdesak kerana belum tentu seminit yang akan datang berpihak kepadaku. Oh, sempurna itu pasti tidak dapat digapai kerana sifat manusia itu tidak sesempurna mana. Cuma, aku mengharapkan agar perkara-perkara terbaik dapat kulakukan sepenuh ikhlas sebagai bekalan nanti.

Bersihkan hati dan mindaku supaya menjadi insan yang bersih-sebersihnya. Moga hati ini sentiasa redha dan memaafkan. 

Allah Yang Maha Pengampun, sucikanlah wajahku ketika menghadapMu nanti dan senyumkanlah bibirku tatkala meninggalkan dunia yang sementara ini. 

Aaminn.....

No comments: