Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 4, 2015

Beraya ke Sentul


Alhamdulillah, tengahari Sabtu lepas kami sempat beraya di rumah pengasuh kakak dan adik masa diorang kecik. 

Mereka dikenali sebagai Nenek Ina dan Tokki, tinggal di Sentul. Setakat ni, hanya raya tahun lepas je kami tak ziarah mereka sebab Ummi dalam pantangkan Husna. 

Masa kami sampai hanya ada Azam dan Azad, selepas itu baru Anis tiba. Kebetulan Fatihah dan adiknya ada sama, tapi masing-masing tak bertegur sapa sebab dah lama tak jumpa. Budak-budak ni jadi pendiam pulak. Makan taknak, duduk tegak tengok mee sup dan sate yang terhidang. Biasa la diorang ni, lambat nak panas. Nanti nak balik baru ramah tamah. 

Sudahnya Ummi suapkan diorang makan mee sup sebab kesian kat nenek, beria dia masak sup sebab kakak dan adik suka masa dia jaga. Bertambah-tambah pulak lepas tu, konon malu la sangat. Masa Ummi solat Zuhur dah hilang malu dah, abih baring-baring kat katil dalam bilik. Mulut pun dah start potpet.

Semoga silturrahim ni akan terjalin baik sampai bila-bila. Jasa mereka jaga kakak dan adik tak terbalas rasanya. Susah nak dapat pengasuh yang baik dan anggap seperti cucu sendiri. Terima Nenek Ina dan keluarga... kami akan datang lagi ye, InsyaAllah.

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)