Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 21, 2015

Ulang Tahun Perkahwinan ke 8

Alhamdulillah.

Tiada kata yang mampu menggambarkan perasaan hati, betapa bersyukurnya saya dengan pemberian yang dikurniakan oleh Allah. Ikatan sah yang terjalin sejak 18 Ogos 2006 ini benar-benar berharga. 

Mengenali insan istimewa ini sekitar 2005 sebagai rakan pejabat pada mulanya telah membuka ruang hati yang selama ini sangat takut untuk menerima mana-mana lelaki. Ketegasan dan kegarangan ayah telah membuat saya menyimpul mati untuk bercinta dengan mana-mana lelaki. Pernah mencuba tapi ketakutan itu lebih kuat menguasai.

Terima kasih kerana menerima saya seadanya. Sangkaan saya, siapalah nanti yang mahu menikahi gadis juling ini dan datang daripada keluarga yang miskin pula. Oh, saya punya keyakinan diri yang sangat rendah suatu ketika dulu dan tidak berani melakar impian untuk hidup dengan suami idaman. 

Nyata, Allah mengatur perjalanan kita dengan penuh hikmah tanpa disangka. Perkenalan singkat yang kemudiannya terus menikah telah memberikan rahmat tidak terhingga. Bercinta selepas menikah itu sangat istimewa buat saya.

Kenangan pada 2009 
Sayang, terima kasih banyak-banyak ye kerana sabar dengan karenah isteri dan anak-anakmu ini. Tenang sungguh menghadap cabaran dan ujian yang datang walau adakalanya isterimu bagai hangus terbakar. Hahaha.... dah lambat masuk pejabat pun masih mampu berjalan satu demi satu sedangkan orang sebelah kirimu macam nak berlari dah gayanya!

Mohon ampun dan maaf atas segala salah silap samaada sengaja atau tak sengaja. Opppsss... ada yang sengaja ye? Hehehe, ye la, kalau tak buat camtu awak tak perasan pulak. Dah bagi hint pun buat dek je, mau tak hangin. Hihihi...

Sayang adalah suami idaman saya dan abah yang terhebat buat anak-anak kita. Semoga Allah mengurniakan hidayahNya buat kita sekeluarga, diberikan umur yang panjang serta bermanfaat, sihat tubuh badan, memiliki akhlak yang mulia, dikekalkan perkahwinan ini hingga ke akhir hayat dan dimurahkan rezeki selalu.

Selamat Ulang Tahun Perkahwinan sayang...

2 comments:

Zue Haizar said...

tahniah kak.. semoga kekal bahagia hgga ke jannah #matamasukhabuk :)

ummiLIN said...

Zue... terima kasih. Nape mat masuk habuk? Hakhakhak... semoga awak dan Andy bahagia hingga ke syurga ye.